Pages

Sunday, December 29, 2013

[Poem] Lari

Lari

Lari...
Aku ingin lari!
Lari ke masa lalu
Lalu mencari start baru
Hingga ku tak melemah di masa kini

Lari...
Aku ingin lari!
Lari ke masa depan
Aku penasaran
Lelah dengan lemahku kini

Lari?
Oh Tuhan, mana mungkin
Mana mungkin lari semauku?

Petunjuk!
Beri aku petunjuk, Ya Tuhan
Untuk kiniku

Haruskah kini ku cari start baru?
Atau kini ku tetap lari dengan lemahku?
Apa kelak Kau akan kuatkanku?

Aku linglung, Ya Tuhan
Apa kau sedang menegurku?
Memperlihatkan sesuatu padaku?
Atau di sini memang jalurku?

Kini, nanti, dan lalu
Dari-Mu, ku tahu terbaik untukku
Mohon kekuatan, Ya Tuhan
Entah aku lanjut berlari di jalur ini
Atau bertemu start baru di jalur lain

Wardah
Surabaya, 28 12 2013
07.44 pm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 It's right when someone said that when we have a problem, when we're gloomy or sad, we can make a creation. That poem is one of my creation (now I'm feeling bad). And this (bad) drawing I drew with pencil is another creation of mine. I present this for my big families, MIZUMOUZA. I miss U so much, guys!

 photo 452fd4f6-bf1c-4046-a556-d08dbd88799b_zps5331e5b8.jpg

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...